Je organisatie levert maatschappelijke waarde.
Misschien door inclusief te werven, mensen met afstand tot de arbeidsmarkt kansen te bieden of door duurzaam te werken. In de praktijk gebeurt er vaak al veel.
Toch blijft die inzet vaak onzichtbaar. Medewerkers weten het niet altijd van elkaar, kandidaten zien het niet terug in vacatures en opdrachtgevers lezen er weinig over in aanbestedingen. Zonde, want hier liggen grote kansen.
Organisaties die hun impact zichtbaar maken, bouwen aan vertrouwen, aantrekkingskracht en herkenbaarheid. En dat is precies wat nodig is bij aanbestedingen, werving en partnerschappen.
Bij Young UP helpen we bedrijven om hun verhaal professioneel te vertellen. Vanuit inhoud, met echte mensen en via krachtige visuele middelen. Geen gelikte marketingpraat, maar échte verhalen die laten zien waar je voor staat.
Hieronder delen we drie vormen van video en content die daarin het verschil maken.
Als je nieuw talent wilt aantrekken, wil je laten zien wie je écht bent als werkgever. Niet alleen de arbeidsvoorwaarden, maar ook:
Met employer branding video’s geef je kandidaten een eerlijk inkijkje in de organisatie. Medewerkers komen zelf aan het woord, waardoor je verhalen geloofwaardig en herkenbaar worden. Dat zorgt voor sollicitanten die beter bij je passen én voor trots bij mensen die al bij je werken.
Veel organisaties doen al veel op het gebied van maatschappelijke impact, ontwikkeling en samenwerking met gemeenten of sociale partners. Maar hoe maak je dat concreet voor anderen?
Met social branding-content breng je deze thema’s tot leven. Denk aan korte video’s, social content of mini-documentaires over:
Zo wordt maatschappelijke impact geen abstract begrip, maar iets wat je kunt zien en voelen.
Soms wil je in één keer laten zien wie je bent, wat je doet en waarom je het doet. Bijvoorbeeld:
Een professionele bedrijfsvideo helpt om je verhaal helder en krachtig neer te zetten. Strak geproduceerd, maar altijd menselijk en geloofwaardig.
Veel van onze klanten kiezen ervoor om videoproductie in te zetten als invulling van hun Social Return-verplichting. Op die manier combineren ze zichtbaarheid met het voldoen aan hun maatschappelijke opdracht: je maakt impact zichtbaar én creëert werk of leerkansen achter de schermen.
Herken je dat jullie al veel doen, maar dat het verhaal nog niet helemaal zichtbaar is? Of wil je dat maatschappelijke impact een sterkere plek krijgt in werving, aanbestedingen of partnerschappen?
Bij Young UP denken we graag met je mee. In een vrijblijvend videocreatiegesprek kijken we:
Benieuwd naar voorbeelden of wil je sparren?
Plan een videocreatiegesprek of bekijk cases van ons werk op onze website.
Neem dan gewoon even contact met ons op.